tirsdag den 29. september 2009

skriv til bogboksen

Anmeldt af: Foad Hamdani

Klasse: 5a Skottegårdsskolen

Forfatter: Mann, Merlin P

Titel: Spøgelsesdetektiven

Anmeldelse: Natten før Theodors fødselsdag. Theodor går seng hans far kommer ind og siger godnat. Næste dag da Theodor vågner, vågner han et helt andet sted lige pludselig råber en gammel dame ´´Du er jo DØD siger jeg jo´´ Theodor svare jeg tror der er sket en fejl hvad skulle jeg være død af. Theodor troede det var en drøm derfor prøvede han og lukke øjne og åbne dem igen men der skete ikke noget. Han prøvede og huske det der skete inden det her. En mand iført en flot pingvinjakke sagde til Theodor ´´Ihhhh dog hvordan er du endt her´´ Theodor svarede ´´Jeg ved faktisk ikke jeg gik i seng og da jeg vågnede endte jeg her´´. Det sted han var hed Mellemlandet de hjælper ånder der ikke vil forlade jorden. Mellemlandet har et bureau for spøgelsesdetektiver. Theodor kom på det bureau et par uger senere. De var kun tre aspiranter Theodor, Ursin og Tinna fik deres første opgave som spøgelsesdetektiver. Det var en gammel dame som er død, men hendes ånd vil ikke forlade hendes kat elle
r
jorden. Katten løber ind i en gård hvor Theodor siger til Ursin han skal løbe efter katten. Men Ursin bliver fanget i en krystalkugle af en levende. Han får en tanke om at besøge jorden, til sidst beslutter han sig for at tag ned til jorden. Senere i bogen fik de hjælp af Amalie til at finde Ursin. Amalie finder så den der Krystalkugle. De befrier så Ursin og Theodor finder Amalies bedstemor.

Karakter: : 5 smileyer

Ingen kommentarer: